InPost Green City jest częścią strategii długotrwałej strategii ESG marki i odpowiedzią na potrzeby miast i mieszkańców związanych z funkcjonowaniem w czystej, nowoczesnej i zielonej przestrzeni. InPost do 2040 r. chce osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną. Co więcej, jej cele dekarbonizacyjne zostały zaakceptowane przez Science Based Targets initiative (SBTi), do której to inicjatywy InPost dołączył w listopadzie 2021 r., a CDP (Carbon Disclosure Project) przyznał Grupie InPost ocenę -A, podczas gdy globalna średnia ocena dla biznesu logistycznego wynosi C. W ramach swojej strategii środowiskowej, InPost dąży do minimalizacji wpływu swojej działalności na środowisko.
Obecnie w Programie InPost Green City uczestniczy 60 miast, we współpracy z którymi zrealizowanych zostało ponad 60 inicjatyw takich jak m.in.: tworzenie i zazielenianie terenów miejskich – park kieszonkowy w Warszawie, ogrody deszczowe w Lublinie, place zabaw w Łodzi i Bytomiu, czy strefy workout w Kielcach, a także inicjatywy smart jak np. zainstalowanie 6 ławek solarnych na Placu Miejskim w Wyszkowie.
InPost Green City to także działania edukacyjne. W 2023 roku Edustrefa InPost Green City odwiedziła 6 polskich miast, angażując ponad 6600 osób w różne proekologiczne aktywności. Edukatorzy pokazywali m.in. jak zmieniać codzienne nawyki na zdrowsze oraz jak poprzez drobne zmiany wprowadzać bardziej przyjazne środowisku postawy. Najmłodsi angażowani byli w zajęcia łączące naukę ze świetna zabawą, podczas których mogli dowiedzieć się np. jak segregować odpady, czy jak ważna jest zieleń w mieście.
Program to też autorska koncepcja zielonych dachów na maszynach Paczkomat® i nasadzeń roślin w ich sąsiedztwie. Ponadto, zainstalowanych zostało ponad 2000 czujników jakości powietrza na maszynach Paczkomat, a dane z czujników powietrza są przekazywane do miast partnerskich. Ważne jest to, że wszystkie inicjatywy są tworzone we współpracy z miastami i zgodnie z potrzebami mieszkańców.