Według raportu Ministerstwa Cyfryzacji Wdrażanie technologii w samorządach, niemal połowa samorządów korzysta z przynajmniej jednej nowej technologii cyfrowej, a 41 proc. prowadzi prace wdrożeniowe z zakresu nowych technologii. Z kolei 70 proc. samorządów w czasie prac wdrożeniowych współpracuje z innymi podmiotami.
Płatności online
Autopay (wcześniej Blue Media) to jeden z liderów polskiego rynku płatniczego. Z usług firmy korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie – płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety. Partnerami Autopay jest 50 tys. firm, firma wspiera także samorządy.
Dzięki płatnościom online mieszkańcy mogą w szybki, bezpieczny i wygodny sposób wnieść opłaty za różne czynności urzędowe. Wystarczy, że na stronie urzędu miasta mieszkaniec lub mieszkanka wybierze rodzaj opłaty (np. podatek od nieruchomości czy opłatę skarbową), którą chce wnieść, uzupełni dane, a w kolejnym kroku wybierze formę płatności (np BLIK, szybkie płatności elektroniczne czy płatność kartą). Po wniesieniu opłaty dokument potwierdzający płatność zostanie przesłane drogą mailową.
– Jako Autopay od lat rozwijamy wygodne rozwiązania płatnicze, które mają ułatwiać codzienne życie. Możliwość wnoszenia opłat przez internet w połączeniu z innymi rozwiązaniami cyfrowymi usprawniają pracę urzędów. Dzięki usługom online połączonym z e-płatnościami nie jest konieczne stanie w kolejce i ręczne wypełnianie druków. Czynność taką można zrealizować nie wstając z fotela, także z poziomu smartfona. Co więcej, płatność przez smartfona mogłaby być realizowana także w samym urzędzie, nawet gdy usługa publiczna nie jest jeszcze w pełni online. Takie rozwiązania pozwalają urzędom pracować w bardziej wydajny sposób – mówi Krzysztof Pycia, Product Director w Autopay.
– Według najnowszego raportu Autopay “Finanse w czasach niepewności” Polki i Polacy płacąc za zakupy w internecie najczęściej korzystają z płatności elektronicznych – BLIK i szybkich przelewów bankowych. Dlatego nie dziwi, że jednostki samorządu terytorialnego decydują się na wdrożenie płatności online, by ułatwić życie mieszkańców. Szczególnie, że według wspomnianego badania, to co decyduje o wyborze metody płatności przez internet to wygoda, szybkość i łatwość transakcji – dodaje Krzysztof Pycia z Autopay.
Bramka SMS ułatwi kontakt
Lepszy i skuteczniejszy kontakt z mieszkańcami zapewnia także bramka SMS. Rozwiązanie umożliwia wysłanie wiadomości do wszystkich zainteresowanych, np. na temat nowych płatności czy ważnych wydarzeń w gminie czy mieście. Pozwala także na weryfikację do ilu osób wiadomość dotarła.
Zaletą SMSów z pewnością jest fakt, że mają bardzo wysoką skuteczność dotarcia. Ponadto, odbiorca otrzymuje wiadomość niemal od razu po wysłaniu. Co więcej, SMSy są obsługiwane zarówno przez starsze modele telefonów komórkowych, jak i przez najnowsze smartfony. Z kolei forma, wymagająca ograniczonej liczby znaków, pozwala na skupienie się na najważniejszych informacjach w zrozumiałym i zwięzłym komunikacie.