Elektromobilność w Polsce koncentruje się obecnie przede wszystkim miastach. W 2022 r. prawie 70% samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w naszym kraju zostało zarejestrowanych w ośrodkach miejskich liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.
W kolejnych miesiącach i latach coraz więcej Polaków będzie decydowało się na zakup samochodu zeroemisyjnego. Na podstawie prognoz, do 2030 r. flota BEV w Polsce może liczyć ponad 930 tys. szt. tj. niemal 20 razy więcej niż obecnie. W konsekwencji polskie miasta stoją przed koniecznością uwzględniania kwestii infrastruktury ładowania w swoich strategiach i planach rozwojowych.
Rozbudowa miejskich sieci ładowania wiąże się jednak z wieloma wyzwaniami. Należą do nich m.in. niedostatecznie rozwinięta infrastruktura elektroenergetyczna, ograniczenia przestrzenne, czy też konieczność dostosowania mocy i liczby stacji do oczekiwań obecnych i przyszłych kierowców samochodów elektrycznych.
O trendach i wyzwaniach w obszarze infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, jak również najlepszych praktykach dotyczących rozwoju miejskich sieci ładowania będą rozmawiać podczas Europejskiego Forum Samorządowego przedstawiciele polskich miast oraz branży elektromobilności, w tym wiodących operatorów i koncernów motoryzacyjnych.