Nagroda została ustanowiona z okazji 750-lecia lokacji miasta. Otrzymują ją osoby bądź instytucje, które w swojej pracy odwołują się do tradycyjnych, długowiecznych poznańskich cech, takich jak pracowitość, gospodarność, miłosierdzie, czy pomysłowość. – Swoją obecnością oraz zaangażowaniem – wykraczającym daleko poza hale i biura fabryki – Volkswagen Poznań znacząco wpływa na lokalny organizm miejski. Innowacyjność stosowanych technologii oraz najwyższa jakość produktów idealnie wpisują się w poznański etos doskonałej organizacji oraz nowoczesności – tak wyróżnienie dla fabryki Volkswagen Poznań uzasadnił w swoim przemówieniu Jacek Jaśkowiak.
Prezeska Stefanie Hegels podkreśliła, że ta nagroda to zasługa tych wszystkich, którzy od 30 lat współtworzą i rozwijają spółkę. – Jesteśmy dumni, że nasza obecność w Poznaniu, gospodarność i zaangażowanie, zostały docenione – powiedziała Stefanie Hegels i kontynuowała: – Mieszkańcy Wielkopolski słyną z tego, że są świetnie zorganizowani, pracowici i przedsiębiorczy. Dla nich ważna jest jakość, dbanie o wspólne dobro, a przy tym potrafią łączyć przywiązanie do tradycji z rozwojem i kreatywnością. Te cechy doskonale widać u naszych pracowników, którym szczególnie dziękuję za pracę, zaangażowanie i te wszystkie rozmowy, które doprowadziły nas do miejsca, w którym jesteśmy. Dzisiejsza nagroda jest dowodem, że te wartości i idee, tak charakterystyczne dla Wielkopolski i Poznania nadal mają znaczenie i są doceniane.
Przypomnijmy, że spółka Volkswagen Poznań w tym roku obchodzi swoje 30 urodziny. Jak przypomniała jej prezeska firma zaczynała w stolicy Wielkopolski od 48 pracowników, dwóch podnośników i trzech wózków widłowych. Dziś są to cztery zakłady, w których powstają nowoczesne auta dostawcze oraz komponenty odlewnicze. Firma jest też największym producentem samochodów w Polsce i największym pracodawcą w Wielkopolsce.
Jak zaznaczyła w swoim przemówieniu Stefanie Hegels dla firmy bardzo ważne są również relacje z otoczeniem, sąsiadami oraz kwestie związane z ochroną klimatu. Przykłady takich działań można zobaczyć również na rozpoczętej właśnie konferencji Local Trends, podczas której Volkswagen Poznań ogłosi zwycięzców konkursu „Niebieskie Granty”. Organizacje, które zgłosiły najlepsze pomysły związane m. in. z ochroną środowiska otrzymają po 30 tysięcy złotych na ich realizację. Wyniki będą dostępne na stronie volkswagen-poznan.pl.