15:00 – 15:20 BLIK w usługach publicznych – jak wdrożyć efektywne płatności mobilne w usługach miejskich?
Rozwój płatności mobilnych w sektorze publicznym jako wspólny projekt BLIKA (Polskiego Standardu Płatności), Ministerstwa Cyfryzacji, Centralnego Ośrodka Informatyki, oraz Banku Gospodarstwa Krajowego. Inicjatywa ma na celu cyfryzację urzędów, przyspieszenie procesu ściągania należności podatkowych oraz uproszczenie dla obywateli. Dzięki temu innowacyjnemu podejściu, płatności mobilne staną się łatwiejsze i bardziej dostępne dla wszystkich użytkowników, wspierając rozwój cyfrowej infrastruktury kraju.
Gospodarz: BLIK
15:20 – 15:40 Technologie. Upraszczają czy komplikują prace urzędu? Praktyczny przewodnik jak używać technologii, aby upraszczać prace urzędu i wpierać mieszkańców
Urząd bez technologii nie może istnieć. Każda interakcja z mieszkańcami jest dziś zdigitalizowana. Jak to uprościć? Jak skupić się na problemie i rozwiązaniu? Jak wybrać odpowiednią technologie?
Przykładów, w których zespoły IT niepotrzebnie skomplikowały problem przez co utknęły w innowacyjnych technologiach lub kompleksowych metodykach pracy jest wiele.
W swoim wystąpieniu, podzielę się z Państwem moimi doświadczeniami w szukaniu uproszczeń podczas budowania złożonych aplikacji dla organizacji takich jak Europejska Agencja Kosmiczna, Komisja Europejska, Urząd Miasta st. Warszawy, czy Narodowy Bank Polski. Podam praktyczne podpowiedzi jak rozwiązywać problemy z:
• entuzjastami nowych technologii widzącymi świat przez pryzmat trudnych dla śmiertelnika skrótów i pojęć,
• dostawcami zainteresowanymi w dostarczaniu, a nie dostarczeniu,
• nami samymi, którzy czasem po prostu gubią się w gąszczu nowych technologii, kanałów komunikacji oraz sposobów na realizację danego procesu.
Gospodarz: Eversis